אבטחת מידע וגיבוי

אבטחת מידע וגיבוי

המידע הדיגיטלי השמור בחברה מהווה חלק בלתי נפרד מהנכסים המשמעותיים של הארגון. לכן, יש לשמור עליו מכל משמר באמצעות מערכות טכנולוגיות ופתרונות חומרה ותוכנה חדישים המתעדכנים באופן שוטף. נציין בקצרה את שירותי המחשוב המשמעותיים ביותר עבור כל עסק, היכולים להבטיח פעילות יומיומית שוטפת במשרד.

אבטחת מידע

בין השירותים הנפוצים לעסקים, תמצאו את השירותים הבאים:

אנטי וירוס

תוכנות אנטי וירוס מאפשרות למנוע חדירה של קוד זדוני לרשת הפנימית בארגון. חשוב להתקין אותן הן על השרתים והן על תחנות הקצה, כדי להעניק מטריית הגנה מקסימלית בפני גניבת מידע והצפנות כופר. התקנה של אנטי וירוס למחשב מונעת ממשתמשים בעלי רקע טכנולוגי מצומצם, שאינם בקיאים בפרוטוקולים של אבטחת מידע, לעשות טעויות שעלולות לגרום לפגיעה ברשת על ידי גורמים עוינים. בין השאר ניתן להשתמש בתוכנת אנטי וירוס eset, שהיא מומלצת ביותר  משום שמאגר הווירוסים והאיומים המקוונים שלה מתעדכן באופן יומיומי, וכך היא מעניקה הגנה מקסימלית לארגון.

VPN

בתקופה שבה עובדים רבים משתמשים ברשת הארגונית מהבית וממקומות מרוחקים, חשוב להתקין VPN. תוכנת VPN יוצרת שכבת הגנה על הרשת הארגונית, ומאפשרת למשתמשי קצה להתחבר מרחוק בצורה מאובטחת, ממש כאילו הם יושבים במשרד עצמו ומשתמשים ברשת הפנימית. חיבור מאובטח מרחוק מונע “האזנה” של תוכנות חיצוניות לתקשורת המוצפנת, ולכן וי פי אן הוא חלק בלתי נפרד מניהול הסיכונים של החברה. ניתן לחבר גם שני ארגונים נפרדים בחיבור Site to Site המבוסס על טכנולוגיה זו.

נתבים וחומות אש

פתרונות האבטחה המתקדמים כוללים גם שינוי בחומרה הקיימת, תוך התקנת ראוטרים, נתבים המשמשים לחיבור האינטרנט ופיצולו למספר רב של משתמשים. ניתן להתקין נתב אלחוטי או נתב קווי. חשוב גם להוסיף חיבור נוסף לגיבוי כדי למנוע אירועים כמו נפילת תקשורת. כדי לשמור על אבטחה מקסימלית חשוב להתקין נתבים וחומות אש המגבילים את הגישה מתוך הארגון לאתרים זדוניים ברשת, וכן ליצור שכבת הגנה בחיבור של הרשת בכיוון ההפוך, דהיינו מחוץ לארגון לתוך הרשת.

מצלמות אבטחה

אספקט חשוב נוסף בהגנה על הארגון מתבצע באמצעות מצלמות אבטחה. מצלמות אלה מתעדות את המתרחש במשרדים עצמם הן בחללים הפנימיים והן בחללי החוץ המשותפים ובחנייה. חשוב להשתמש גם בצפייה בזמן אמת לצורך אבטחה במשך 24 שעות, וגם להוסיף מערך של תיעוד והקלטה לבקרה עתידית במקרה של פריצה. מערכות אלה יגרמו לפורץ פוטנציאלי לשקול שנית את צעדיו וימנעו חלק מהביקורים במשרדים בשעות הלילה בשל אזעקות שווא. את התקנת המצלמות ניתן לבצע באמצעות מערכות במעגל סגור או להשתמש בפתרונות מתקדמים של מצלמות אבטחה המחוברות לרשת ומאפשרות שמירה של המידע על גבי הענן. תיעוד הצילום החי של מצלמות האבטחה נגיש בזמן אמת גם מחוץ למשרד.

לסיכום, באמצעות כל אחד משירותי המחשוב בעסק, תוכלו לעבוד באופן שוטף וביעילות מרבית. השקיעו את המשאב היקר ביותר בארגון – הזמן שלכם, בפעילות עסקית, במקום בפתרון תקלות טכניות. כולנו כאן באל-אורו מחשבים, תמיד לשירותכם!

הטמעת מערכי גיבוי

לצד השמירה על המידע הקיים באמצעות תוכנות אבטחה, חשוב גם לגבות מדי יום את המידע הנשמר ומשתנה בארגון. ניתן להשתמש במגוון פתרונות גיבוי על שרתי NAS. הטמעת מערכי גיבוי אוטומטיים חוסכת זמן ומבטיחה כי כל המידע שנשמר בארגון במהלך היום, כמו תוכנות הנהלת חשבונות, CRM, הצעות מחיר, תמונות ומידע נוסף לא יאבדו במקרה של תקלה טכנית או שריפה. בין שרתי ה NAS-הנפוצים תמצאו את הפתרונות של Qnap Synalogy, היוצרות רפליקות מרוחקות בין מערכים שונים. חשוב גם לשכפל את כל הגיבויים ברשת (בענן), וכן להגדיל מראש הרשאות מתקדמות לבעלי תפקידים שונים בחברה, כדי למנוע מעובדים לא מורשים להיחשף למידע מסווג בחברה. את כל ההגדרות הללו יש לבצע בצורה מקצועית כדי שברגע האמת, כאשר תצטרכו להשתמש במידע, הוא יהיה זמין באופן מידי.