You are currently viewing מה זה שירותי ענן

מה זה שירותי ענן

בקצרה: מה זה שירותי ענן?

פתרונות אחסון, מכירים? אז הענן הוא המקביל הטכנולוגי של פתרונות האחסון (ולא רק).
מה זה אומר? שהענן שומר לנו על בסיסי הנתונים, הקבצים, המידע, התמונות, השרתים ועוד.

הענן לא רק מאחסן, הוא גם מגבה את התכנים אשר נשמרים עליו. הענן מאפשר קיום של שירותי  Office 365 בסיסיים ללא התקנות פרטניות במחשבים וכמו כן הוא גם מאפשר הטמעת גוגל אפס שדרכה ניתן לבצע בקלות הורדת אפליקציות Google.

בארוכה: מה זה מחשוב ענן?

מחשוב ענן הוא האפשרות לקבלת מידע, אחסנת מידע והורדת מידע, אפליקציות ותכנות אופיס למחשבים דרך רשת אינטרנטית. מחשוב הענן קל לתפעול וידודתי מאוד למשתמש, הוא אמין מאוד וחוסך בעלויות עם מינימום הוצאות תפעוליות והוצאות תחזוקה וצורך מינימלי בכוח אדם. הוא נגיש למשתמש ולעובדי הארגון בכל זמן ומכל מכשיר נייד, נייח, סלולרי ומחשב. בנוסף, ניתן להגדיר גישות למסמכים השונים ובכך לאבטח את הקבצים הרגישים בענן בצורה הבטוחה ביותר.

בימינו, כאשר יש את פתרון מחשוב הענן, ניתן לרכז את כלל הקבצים, המסמכים והתמונות השימושיות של העסק לכדי אחסון בענן. שרת וירטואלי בענן הוא זה שמאפשר גם שימוש בתוכנות אופיס דרך שירותי ענן של מיקרוסופט ללא התקנה פרטנית וכמו כן, גם הורדת אפליקציות גוגל.

העבודה יעילה יותר בזכותו: מחשוב ענן לעסקים

קודם כל אחסון, דבר שני גיבוי ואחרים עוד שימושים ויתרונות רבים.
אחסון קבצים בענן מאפשר לעובדי החברה גישה לכל קובץ, בכל זמן, מכל מקום – כך שגם אם עובד חולה וצריך לשלוף משהו כשהוא נמצא בבית, גם במקרי קיצון כמו משבר הקורונה שהעביר אותנו לשגרת עבודה ביתית ממחשבים ניידים פרטיים, או הימצאות בפגישה מחוץ למשרד, בכל הסיטואציות הללו ועוד, שירותי הענן מאפשרים גישה לקבצים אשר נשמרו על הענן ושליפתם באופן מהיר, קל ונוח למשתמש.

אז אמרנו דבר שני גיבוי. חשוב, לא?
גיבוי בענן לעסקים מאפשר שמירה ואבטחת המידע של העסק, כך שימזער סיכונים לגניבת מידע ולריגול. גיבוי הענן מבטיח שהקבצים והמסמכים ישמרו על כל גירסאותיהם ויאוחסנו בדרגת אבטחה גבוהה ומחמירה. כאן שתוכלו להיות בטוחים גם שהמידע תמיד ימצא ויהיה זמין וגם שאינו ייחשף לגורמים זרים ובלתי רצויים.

יתרונות מחשוב ענן באות לידי ביטוי בכל פרמטר אפשרי: חיסכון זמן, חיסכון בכסף, בטיחות ואבטחת הקבצים ויעילות.

הרבה יתרונות בפתרון אחד: יתרונות מחשוב הענן

אז נגענו ביתרונות מחשוב הענן וכעת נתעמק בהם.
העבודה מהירה יותר וניתן לחסוך בזמן – הענן עובד בצורה מהירה. העובדה שהוא נוח לתפעול וקל להבנה מאפשרת תקתקנות, עבודה יעילה ונוחה עבור העובדים.

ואיך שירותי הענן חוסכים בעלויות? ראשית, תפעול והחזקת הענן מצריכים מינימום השקעה ומינימום הוצאות, הם לא צורכים את כמות החשמל ומערכת הקירור בניגוד לדרישותיו של ה-IT , גם אין צורך בהשקעת משאבים בהקמת הענן. כמו כן, שירותי הענן חוסכים רבות בכוח אדם שמתבטא גם הוא בסופו של דבר בכסף רב.

התוכנה אמינה וספקי מחשוב הענן מבטיחים זמינות גבוהה לאורך כל שעות היממה, כל ימות השבוע. בנוסף, מנגנוני ההתאוששות במקרה של כשל במערכות הם פנומנליים. הענן זמין מכל מקום ומכל מכשיר, הוא מודולרי ומאפשר לעסק להגדיל, להקטין ולהתגמש עם כמות המשאבים בהתאם לשימושיו.

בשורה התחתונה, המון יתרונות על גבי חסרונות בודדים. שירותי הענן יאפשרו לעסק שלכם לקבל יתרון על פני המתחרים שלכם, הם גם יאפשרו לכם לפתח יישומים או מוצרים אשר ימנפו את העסק. וכמובן יאפשרו לעסק ולעובדים להיות ממוקדים ולהתעסק בעבודתם בקלות ומבלי הפרעות והסחות דעת שונות.